Sağlık Bakanı neden Uşak dedi? Ve niçin yanlış anlaşıldı

Sağlık Bakanı neden Uşak dedi? Ve niçin yanlış anlaşıldı

Bildiğiniz üzere geçtiğimiz gün Sağlık Bakanı Fahrettin Koca attığı bir twette Uşak'tan bahsetti. İstatistiklerin tümünü incelemiş ve neden gerek görmüş ise 60 yaş üzere hastaların hastalar içindeki oranına dair istatistiğe de dikkat çekmiş ve Uşak'ın hastalar içinde 60 yaş üzeri hastası en fazla bulunan illerin başında geldiğini belirten bir twet atmıştı. Bu durum bazı yerel gazeteciler ve halkın pek çoğu tarafından yanlış anlaşıldı ve insanlar Uşak'ta CORONA patlaması olduğu zannına kapıldı. Oysa durum tam tersi idi. Vaka sayısının en az olduğu şehirlerden birisi Uşak idi ve corona ile mücadele konusunda ortalamanın üzerinde bir başarı elde etmişti Uşak.

Bakan'ın attığı twette Uşak isminin geçmesi; salgının başından beri Uşak'ta panik ve endişe havası yaratmak isteyen bazı kesimlere de fırsat oluşturmuş olacak ki çarpıtacak şekilde manşetler atarak halkın kafasını karıştırma yönüne malesef gittiler. Bazı siteler hasta sayısı içindeki 60 yaş üzeri hasta sayısının oranı ile ilgili istatistiği, sanki salt hasta sayısı oranına ait istatistik gibi manşete taşıdı. Bazıları ise test sayısında Türkiye'de birinci olduk gibi gerçekle asla bağdaşmayan başlıklar ile tweete gazetelerine taşıdı. O kadar ki bazı paylaşımlarda Türkiyedeki hasta sayısının %35'nin Uşak'ta olduğu bile yazıldı malesef.

Sürekli takip ettiğimizden biliyoruz, keza bugün de yine yetkili isimlerle görüştük ki Bakanın attığı twet çarpıtılarak haberleştirildi ve Uşak özelinde endişeye mahal olacak bir özel durum bahse konu değil. Elbette ki bütün Türkiye'de olduğu gibi Uşak'ta da önlemler kimilerince yetersiz ya da kimilerince de saçma bulunmakla beraber alınıyor ve Türkiye ortalamasına göre bu hususta da Uşak ilinin başarılı olduğunu da söyleyebiliriz. Salgınla mücadele konusunda Sağlık personelinin başarısı da ha keza ortada iken bu türden çarpıtma manşetlerin hem halkın salgınla mücadeleye olan inancını kırmakta, hem de mücadele sürecine katkı sunan sağlık personeli vb. moralini bozmakta. Sağlık Bakanı neden hastalar içinde yaşlı hasta oranını belirtmeye gerek duydu? Yada neden illerdeki hasta sayısının içindeki yaşlı hasta sayısına göre Uşak'ın önde olduğunu tespit edip tweet attı? Yada ilk kez yapılan bu istatistik paylaşımı ile ne amaçlıyordu? Gibi soruların cevabını bilemiyoruz elbette ama bilgyi çarpıtarak fırsatı ganimete çevirip Uşak halkına hakaret etmek yada salgınla mücadeleyi olumsuz etkilemek isteyenlerin neden bu twet paylaşımına sarıldıklarını gayet iyi anlıyoruz. Sağlık Bakanı Koca'nın attığı twette Uşak'ın hasta sayısı bakımından önde illerden birisi olduğunu yazmıyordu. Test sayısı bakımından önde illerden birisi olduğu da yazmıyordu oysa sadece, kendi ilindeki hasta sayısı içinde 60 yaş üstü hastası fazla olan illerden birisi olduğu belirtilmişti. Uşak'taki vaka sayısı Türkiye ortalamasının çok altında. Yine hastane de yatan hasta sayısı yada Hastane yoğunluğu bakımından da Türkiye ortalamasının oldukça altındaki illerden birisi Uşak. Kaldıki bunu nüfusa oranla hesaplasakta aynı neticeyi kendiniz de elde edebilirsiniz. O halde neden çarpıtılacağı düşünülmeden böyle bir istatistik paylaşımına gerek duyulmuştur. Mesela hasta sayısı içindeki çocuk sayısı istatistiği yada yaşlı sayısı istatistiğinin ve bu istatistikleri millete duyurmanın salgınla mücadele ile ne gibi bir ilgisi olabilir? Yada Sayın Bakanın bu paylaşımı neden çarpıtılarak sanki Uşak ilinde; vaka yada test sayısında bir patlama yaşanmış gibi paylaşılmıştır? Sorularının cevaplarını ise Uşak kamuoyunun vicdanlarına bırakıyoruz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.