1- Daha önce de ifade ettiğimiz gibi İmam Hasan namaz kıldırırken biri ona ok fırlattı. Ancak giydiği zırhtan dolayı vücudunda hiçbir etki meydana gelmedi. (Hayatu’l İmam Hasan, c. 2, s. 106)
2- Cerrah b. Sinan adlı biri baldırına bir mızrak darbesi indirdi. Şeyh Müfid bu olayı şöyle yazar: “İmam Hasan taraftarlarının kendisine ne derece itaatkar olduklarını görmek ve durumu basiretle belirlemek için onları sınavdan geçirmek istedi. Bu maksatla halkı cemaatle namaz kılmaya çağrılmasını emretti. Halk toplanınca minbere çıkarak şu konuşmayı yaptı: ‘İmdi, Allah’a yemin ederim ki, Allah’a hamd ederek ve O’na mihnet sunarak sabaha ermiş olmayı arzu ederim. Ben Allah’ın kullarının iyiliğini en çok isteyen bir kulum. Hiçbir Müslümana kin beslemiş değilim. Onun için kötülük ve sıkıntı isteyerek sabaha ermiş değilim. Cemaat halinde hoşunuza gitmeyen bir şey, ayrılık halindeki sevdiğiniz şeyden sizin için daha hayırlıdır. Ben, sizin kendiniz için beklediğinizden daha hayırlısını sizin için gözlüyorum. Buna göre emrime karşı çıkmayın, görüşümü bana geri çevirmeyin. Allah sizi ve beni affetsin. Beni ve sizi sevgiyi ve hoşnutluğu içeren harekete irşad etsin.’
Bu konuşmayı dinleyenler birbirlerine bakarak ne demek istediği ile ilgili birbirlerinin görüşünü sordular. İçlerinden biri ileri atılarak şöyle dedi:
2- Cerrah b. Sinan adlı biri baldırına bir mızrak darbesi indirdi. Şeyh Müfid bu olayı şöyle yazar: “İmam Hasan taraftarlarının kendisine ne derece itaatkar olduklarını görmek ve durumu basiretle belirlemek için onları sınavdan geçirmek istedi. Bu maksatla halkı cemaatle namaz kılmaya çağrılmasını emretti. Halk toplanınca minbere çıkarak şu konuşmayı yaptı: ‘İmdi, Allah’a yemin ederim ki, Allah’a hamd ederek ve O’na mihnet sunarak sabaha ermiş olmayı arzu ederim. Ben Allah’ın kullarının iyiliğini en çok isteyen bir kulum. Hiçbir Müslümana kin beslemiş değilim. Onun için kötülük ve sıkıntı isteyerek sabaha ermiş değilim. Cemaat halinde hoşunuza gitmeyen bir şey, ayrılık halindeki sevdiğiniz şeyden sizin için daha hayırlıdır. Ben, sizin kendiniz için beklediğinizden daha hayırlısını sizin için gözlüyorum. Buna göre emrime karşı çıkmayın, görüşümü bana geri çevirmeyin. Allah sizi ve beni affetsin. Beni ve sizi sevgiyi ve hoşnutluğu içeren harekete irşad etsin.’
Bu konuşmayı dinleyenler birbirlerine bakarak ne demek istediği ile ilgili birbirlerinin görüşünü sordular. İçlerinden biri ileri atılarak şöyle dedi:
‘Allah’a and olsun ki, bu adam Muaviye ile barış yaparak halifeliği ona teslim etmek istiyor.’
Bunun üzerine, ‘Allah’a and olsun ki, bu adam kâfir oldu’ dediler.
Arkasından çadırına saldırıp onu yağmaladılar. Öyle ki üzerinde namaz kıldığı seccadesini bile aldılar. Sonra Abdurrahman b. Abdullah b. Cual Ezdî adında biri üzerine çullanarak abasını omzundan çekip aldı. İmam oturmuş ve kılıcını kuşanmış bir halde abasız olarak kaldı. Bunun üzerine binek hayvanını isteyerek sırtına bindi. Yakınlarından ve taraftarlarından bir grup etrafını kuşatarak İmam’a yaklaşmak isteyenlere engel oldular. Ardından İmam, ‘Bana Rebia ve Hemdan kabilelerini çağırın’ dedi. Çağrılanlar gelince İmam’ın etrafını sararak halkı dağıttılar.
İmam yanında başkalarından bir grupla birlikte yola koyuldu. Yolda sabat çukurlarından geçerken Esed kabilesinden Cerrah b. Sinan adında biri ansızın önüne çıkarak binek hayvanının dizginini tuttu. Adamın elinde bir şiş vardı. İmam’a, ‘Allahüekber! Ey Hasan, nasıl baban daha önce müşrik oldu ise, sen de müşrik oldun’ dedi. Arkasından elindeki şişi İmam’ın baldırına sapladı. Adalesini yaran şiş kemiğe kadar dayandı. Arkasından İmam Hasan, adamın boynuna sarıldı ve her ikisi de yere düştü.
Bu arada, İmam’ın taraftarlarından Abdullah b. Hatal et-Taî adında biri, adamın üzerine çullanarak şişi elinden aldı ve o şişle karnını deşti. Bu sırada Zabyan b. Amare adında biri, adamın üzerine kapaklanarak burnunu kesti. Bu darbe üzerine adam öldü. Onunla birlikte olan bir başkası da yakalanıp öldürüldü. İmam Hasan ise bir yaygı üzerinde Medayin’e taşındı (el-İrşad, 190)
3- Başka bir defasında namaz sırasında bir hançer darbesine maruz kaldı. (Yenabiu’l Mevedde, 292)
Arkasından çadırına saldırıp onu yağmaladılar. Öyle ki üzerinde namaz kıldığı seccadesini bile aldılar. Sonra Abdurrahman b. Abdullah b. Cual Ezdî adında biri üzerine çullanarak abasını omzundan çekip aldı. İmam oturmuş ve kılıcını kuşanmış bir halde abasız olarak kaldı. Bunun üzerine binek hayvanını isteyerek sırtına bindi. Yakınlarından ve taraftarlarından bir grup etrafını kuşatarak İmam’a yaklaşmak isteyenlere engel oldular. Ardından İmam, ‘Bana Rebia ve Hemdan kabilelerini çağırın’ dedi. Çağrılanlar gelince İmam’ın etrafını sararak halkı dağıttılar.
İmam yanında başkalarından bir grupla birlikte yola koyuldu. Yolda sabat çukurlarından geçerken Esed kabilesinden Cerrah b. Sinan adında biri ansızın önüne çıkarak binek hayvanının dizginini tuttu. Adamın elinde bir şiş vardı. İmam’a, ‘Allahüekber! Ey Hasan, nasıl baban daha önce müşrik oldu ise, sen de müşrik oldun’ dedi. Arkasından elindeki şişi İmam’ın baldırına sapladı. Adalesini yaran şiş kemiğe kadar dayandı. Arkasından İmam Hasan, adamın boynuna sarıldı ve her ikisi de yere düştü.
Bu arada, İmam’ın taraftarlarından Abdullah b. Hatal et-Taî adında biri, adamın üzerine çullanarak şişi elinden aldı ve o şişle karnını deşti. Bu sırada Zabyan b. Amare adında biri, adamın üzerine kapaklanarak burnunu kesti. Bu darbe üzerine adam öldü. Onunla birlikte olan bir başkası da yakalanıp öldürüldü. İmam Hasan ise bir yaygı üzerinde Medayin’e taşındı (el-İrşad, 190)
3- Başka bir defasında namaz sırasında bir hançer darbesine maruz kaldı. (Yenabiu’l Mevedde, 292)